Pacientul bine informat... ...un om mai sanatos
INTREABA ACUM MEDICUL ORTOPED
Recuperare
Glezna

Program de recuperare pentru glezna si picior

Incalzirea: Inainte de a efectua exercitiile de mai jos, incalziti-va timp de 5 – 10 minute cu ajutorul unor miscari cu impact minor, precum mersul pe jos sau pe o bicicleta stationara.

Intinderea muschilor: Dupa incalzire, efectuati exercitiile de intindere prezentate mai jos. Abia dupa aceea treceti la exercitiile de tonifiere musculara. Cand terminati exercitiile de tonifiere, finalizati programul prin reluarea exercitiilor de intindere.

Nu ignorati durerea: In mod normal nu trebuie sa resimtiti nicio durere in timpul exercitiilor. Consultati medicul sau kinetoterapeutul pentru orice durere aparuta in timpul exercitiilor.

Puneti intrebari: Daca nu sunteti sigur despre cum ar trebui sa executati un exercitiu, sau despre frecventa acestuia, nu ezitati sa intrebati medicul ortoped sau kinetoterapeutul.

Muschii vizati: Grupele de muschi ale gambei sunt cele vizate de acest program, precum si tendoanele si ligamentele care controleaza miscarea piciorului.

EXERCITII DE INTINDERE MUSCULARA

1. Intinderea tendonului lui Ahile


Principalele grupe de muschi lucrate: Complexul gastrocnemian-solear (partea posterioara a gambei); Trebuie sa resimtiti o intindere a musculaturii in gamba si in glezna

Recuperare Glezna 1. Echipament necesar: nici unul

Repetari: 2 seturi de cate 10; Zile pe saptamana: 6-7

Instructiuni detaliate

  • Stati cu fata la perete si cu piciorul sanatos indreptat in fata. Indoiti usor genunchiul. Tineti piciorul afectat in spate si drept (genunchiul in extensie), cu talpa si degetele usor indreptate spre interior;
  • Tineti ambele talpi pe podea si impingeti coapsele inspre zid;
  • Mentineti pozitia timp de 30 de secunde si relaxati pentru inca 30 de secunde. Repetati miscarea.

Important: Nu arcuiti spatele

2. Intinderea tendonului lui Ahile cu genunchiul indoit


Principalele grupe de muschi lucrate: muschiul solear; Trebuie sa resimtiti aceasta intindere in gamba, in exteriorul gleznei si in talpa

Exercitii glezna 2. Echipament necesar: nici unul

Repetari: 2 seturi de cate 10; Zile pe saptamana: 6-7

Instructiuni detaliate

  • Stati cu fata la perete si cu piciorul sanatos indreptat in fata. Indoiti usor genunchiul. Tineti piciorul afectat in spate, cu genunchiul indoit si degetele usor indreptate spre interior;
  • Tineti ambele talpi pe podea si impingeti coapsele inspre zid;
  • Mentineti pozitia timp de 30 de secunde si relaxati pentru inca 30 de secunde. Repetati miscarea.

Important: Tineti soldurile centrate pe ambele picioare

3. Rularea unei mingi de tenis


Principalele grupe de muschi lucrate: Fascia plantara; Trebuie sa resimtiti aceasta intindere in talpa

Exercitii glezna 3. Echipament necesar: o minge de tenis

Repetari: 1; Zile pe saptamana: zilnic

Instructiuni detaliate

  • Asezati-va pe un scaun stabil si puneti ambele talpi pe podea;
  • Rulati timp de 2 minute o minge de tenis cu bolta talpii piciorului afectat.

Important: Stati cu spatele drept si calcaiul indreptat spre scaun

4. Extensie pasiva cu ajutorul unui prosop


Principalele grupe de muschi lucrate: Complexul gastrocnemian-solear (partea posterioara a gambei); Trebuie sa resimtiti aceasta intindere in gamba si in calcai

Exercitii glezna 4. Echipament necesar: un prosop

Repetari: 2 seturi de cate 10; Zile pe saptamana: 6-7

Instructiuni detaliate

  • Asezati-va pe jos cu ambele picioare intinse in fata;
  • Infasurati un prosop in jurul varfului labei piciorului si prindeti capetele prosopului cu mainile;
  • Tineti piciorul afectat intins in fata si trageti marginile prosopului spre corp;
  • Metineti timp de 30 de secunde si relaxati pentru alte 30 de secunde. Repetati miscarea de 3 ori.

Important: Stati cu spatele drept si cu picioarele intinse bine

EXERCITII DE TONIFIERE MUSCULARA

5. Ridicari pe varful picioarelor


Principalele grupe de muschi lucrate: Complexul gastrocnemian-solear (partea posterioara a gambei); Trebuie sa resimtiti acest exercitiu in partea posterioara a gambei

Exercitii glezna 5. Echipament necesar: un scaun de sprijin

Repetari: 2 seturi de cate 10; Zile pe saptamana: 6-7

Instructiuni detaliate

  • Stati in picioare, astfel incat greutatea corporala sa fie distribuita in mod egal pe ambele picioare; tineti-va de spatarul unui scaun sau de un perete, pentru echilibru;
  • Ridicati piciorul sanatos de pe podea astfel incat toata greutatea sa fie pe piciorul afectat;
  • Ridicati calcaiul piciorului afectat cat de sus puteti, si apoi coborati;
  • Repetati miscarea de 10 ori.

Important: Nu indoiti genunchiul piciorului cu care lucrati

6. Mobilizarea gleznei


Principalele grupe de muschi lucrate: muschii ce mobilizeaza glezna; Trebuie sa resimtiti acest exercitiu de la varful piciorului pana la glezna

Exercitii glezna 6. Echipament necesar: nici unul

Repetari: 2 seturi; Zile pe saptamana: zilnic

Instructiuni detaliate

  • Asezati-va jos astfel incat laba piciorului sa nu atinga podeaua;
  • Cu ajutorul labei piciorului, scrieti in aer fiecare litera a alfabetului.

Important: Faceti miscari mici, utilizand doar laba piciorului si glezna

7. Onduleuri cu prosopul


Principalele grupe de muschi lucrate: muschii flexori ai piciorului; Trebuie sa resimtiti acest execitiu la nivelul degetelor

Exercitii glezna 7. Echipament necesar: un prosop de maini

Repetari: 5; Zile pe saptamana: Zilnic

Instructiuni detaliate

  • Asezati-va cu ambele picioare pe podea si plasati un prosop mic pe podea in fata dvs.;
  • Apucati centrul prosopului cu degetele de la picioare si rasuciti-l spre dvs.;
  • Relaxati si repetati.

Important: Puteti creste dificultatea acestui exercitiu prin amplasarea unei gretuati la capatul prosopului

8. Flexia plantara si flexia dorsala a gleznei


Principalele grupe de muschi lucrate: tricepsul sural (partea posterioara a gambei), tibialul anterior; Trebuie sa resimtiti acest exercitiu in gamba, spatele calcaiului, si varful piciorului

Exercitii glezna 8. Echipament necesar: utilizati o banda elastica cu un grad potrivit de rezistenta

Repetari: 3 seturi de cate 10; Zile pe saptamana: 3

Instructiuni detaliate

  • Asezati-va pe podea cu picioarele intinse bine in fata;
  • Pentru flexia dorsala, prindeti banda elastica de un scaun sau de piciorul mesei si infasurati-o apoi in jurul labei piciorului;
  • Trageti degetele de la picioare inspre dumneavoastra si reveniti apoi usor la pozitia initiala;
  • Pentru flexia plantara, infasurati banda elastica in jurul labei piciorului si tineti capetele in maini;
  • Intindeti usor degetele de la picioare spre inainte si reveniti usor la pozitia initiala. Repetati de 10 ori.

Important: Tineti piciorul drept si calcaiul sprijinit de podea.

Doriti o consultatie la Dr. Apostolescu Robert Cristian?

Medic primar ortoped certificat de Colegiul medicilor Bucuresti.
Programati-va acum
Pentru orice nelamuriri sau alte informatii, nu ezitati sa puneti o intrebare on-line.
Acest articol a fost scris de Dr. Apostolescu Robert Cristian si este protejat prin copyright.
Aceste informatii sunt furnizate spre educatia pacientului si nu substituie consultul de specialitate.
Oricine cauta un sfat specific ortopedic sau are nevoie de asistenta specializata ar trebui sa consulte medicul ortoped.

CE SPUN PACIENTII

  • Doctorul Apostolescu Robert, este un doctor ffffff.bun in ceea ce face, stie cum sa se comporte cu pacientii. Mama a fost operata de dansul si are numai cuvinte de lauda la adresa sa. Cum s-ar spune este un doctor bun de pus la rana. Il recomand cu toata increderea si altor persoane.

    • Lixandru Lucretia
    • --
  • Un medic ortoped exceptional, un foarte bun comunicator si un mare OM. Un profesionist desavarsit.

    • Bogdan Matei
    • --
  • Profesionalism desavarsit. Un doctor care are grija deosebita de pacient in perioada post operatorie.

    • Niculescu Erhard
    • --
  • Bine informat si cu experienta, , calitate care-l recomanda ptr aprecierea maxima. Nu doresc sa se concluzioneze ca ar fi subiectiva respectiva apreciere,in sprijinul acesteia din urma, sugerandu-va sa lecturati paginile de pe site-ul acestui medic...

    • Sonia Ghica
    • --
Afisati toate testimonialele
Inchideti